Újabb teher a vállalkozóknak, vagy adminisztratív könnyítés ?

Új fogalommal kell megismerkedni minden vállalkozásnak (gazdálkodó szervezetnek, egyesületnek, stb.), nevezetesen a CÉGKAPU fogalmával és használatával. Az eddig használt ügyfélkaput 2018. január 1-től felváltja az un. CÉGKAPU. Ezen keresztül kell majd kommunikálni a cégeknek a hatóságokkal, kormányzati szervekkel. Ez fog szolgálni az ügyintézésre és kapcsolattartásra is.

Mennyivel lesz jobb, mint a 10 éve használt ügyfélkapu? Ezt az idő dönti majd el. Eleinte biztos, hogy többlet terhet jelent, de a későbbiekben, mivel széles körű ügyintézésre fog szolgálni, sok sorban állástól mentesíthet.

Viszont itt közeleg a határidő: A 451/2016.(XII.19) Korm rendelet szerint, mely a Cégkapu kötelező használatát írja elő, minden gazdálkodó szervezetnek regisztrálni kell 2017. augusztus 30-ig! (Igaz ehhez nem fűződik szankció és használni is csak 2018. január 1-től kell, javaslom mindenkinek, hogy alaposan nézzen utána a használatának és mielőbb végezze el a regisztrációt. www.cegkapu.gov.hu

Kinek kell regisztrálni? Elvileg a cég képviselőjének, de erre adhat meghatalmazást más személynek is. Viszont nem célszerű csak a könyvelőt ezzel megbízni, mert nem csak az adó ügyek intézésére fog szolgálni!

A BKIK On-line hírlevelében közzétett egy ehhez kapcsolódó tájékoztatót.  Tovább olvasás…

A fentieknek nem biztos, hogy örülnek a cégvezetők, de egy jó hír az egyéni vállalkozóknak: Nekik továbbra is a megszokott ügyfélkaput kell használniuk!

(Marjay Gyula)
(VOSZ BPMRSZ
)